Būsenų valdymo metodas „gimiau šiandien“

„Vien mintimis pragarą galima paversti dangumi, o dangų – pragaru.“ (Johnas Miltonas – „Prarastas rojus“)

 

Mūsų savijautą lemia nuolat vyraujančios psichologinės ir dvasinės būsenos, tad nuolatos reikia ieškoti būdų, kaip pagerinti savo savijautą ir gyvenimo kokybę. Tai – tęstinis darbas, lygiai taip pat kaip maistas: negalime pavalgyti vieną kartą ir su tuo maistu gyventi visą gyvenimą (negalime net kelias dienas), maitintis turime nuolat. Lygiai taip pat yra ir su minčių higiena bei jų sukeltomis psichologinėmis būsenomis.

Mūsų psichologinė bei dvasinė būsena yra kiek daugiau nei tiesiog nuotaika. Vyraujanti būsena daro tiesioginę įtaką mūsų fiziniam kūnui, sveikatai, ligoms.

Kas lemia vienokią ar kitokią būseną? Seka tokia: mintis – emocija – jausmas – įsitikinimas – būsena – veiksmas. Iš tiesų, kai ko nors gyvenime siekiame, mes siekiame ne daikto, o būsenos, siekiame laimės, o laimė ir yra būsena, tiksliau, būsenų rinkinys – kiekvienam vis kitoks. Kažkam laimė – tai saugumas, gausa, ramybė, palaima, kažkam – adrenalinas, nuotykiai, pilnatvė. Taigi, kai kažko gyvenime siekiame, pirmiausiai turėtume galvoti apie tai, kokią būseną norėtume pasiekti. O geriausia yra tai, kad būseną galima paiekti labai greitai – tiesiog čia ir dabar. Tai yra didžiausias stebuklas! Tereikia atrasti tinkamiausias technikas, kaip tai padaryti.

Visa šios akimirkos, kitaip tariant, „čia ir dabar“ momento magija – žinojimas, kaip ten patekti. Vertinkite būsenas ir jas manifestuokite. Būsena yra vienintelis dalykas, kurį turite čia ir dabar.

Šios akimirkos jėga

Būsena nepaiso ateities ir praeities, tai – šios akimirkos palaima. Ir visai nesvarbu, kas šiuo metu su jumis vyksta jūsų išoriniame pasaulyje. Nors daugeliui iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad būsena yra nulemta išorinių veiksnių, tačiau taip nėra. Jums nebūtinai turi nutikti kažkas gero, kad jaustumėtės pakylėtai ir geros nuotaikos, ir jums nebūtinai turi nutikti kažkas blogo, kad jaustumėtės paniuręs ar net sugniuždytas.

Dramatiškas emocinio fono apibūdininmas, toks kaip duobė ar praraja, tėra tik tam tikros minties / minčių sukelta būsena. Pati puikiausia žinia yra ta, kad būsenas jūs galite kurti ir valdyti tiesiog čia ir dabar, tam jums nereikia sulaukti ateities ar išanalizuoti praeities. Kelios teisingai parinktos mintys, ir jūs jau rojuje! Galbūt tai skamba pernelyg patetiškai ir optimistišai, bet ilgainiui jūs patys įsitikinsite, kad taip ir yra.

Tačiau kaip suvaldyti mintis, jei jos lipa viena ant kitos, tarsi bandydamos viena kitą perėkti: „Mąstyk mane!“? Kaip teigiamą mintį mąstyti nuolat? Kaip ją mąstyti ilgai, jei šis neuronų išsviestas impulsas čia pasirodė, čia dingo? Jei, jausdamasis(-i) blogai, pradėsi sąmoningai mąstyti pozityvią mintį, ar pasijusi geriau? Ką rinktis – mąstyti daugiau, analizuoti ir rasti priežastį ar mąstyti mažiau ir sąmoningai rinktis mintis?

Atsakymai į šiuos klausimus gali būti skirtingi, nes yra daugybė mąstymo technikų, mentalinių įrankių darbui su mintimis. Tarkime, praeityje arba dabar įvyko situacija, ir jūs dėl to jaučiatės blogai. Jaučiate nerimą, baimę, gėdą, kaltę ar bet kokią kitą sunkią emociją. Jūs galite rinktis iš kelių skirtingų mentalinio darbo būdų šiai problemai išspręsti.

Jei naudositės psichoterapija, psichologas jums padės grįžti į praeitį (kartais net labai tolimą – vaikystę) ir surasti jūsų gyvenimą ribojančio įsitikinimo šaknį. Panašiai veikia ir kognityvinė terapija (KET). Jums reikės rašyti, atsakinėti į klausimus ir analizuoti atsakymus. Šie būdai yra seni, laiko patikrinti ir puikūs, tačiau jie dar labiau daugina mintis, kurių per dieną mus ir taip aplanko apie 50–60 tūkstančių. Informacijos pertekliaus amžiuje tai gali būti tikras iššūkis. Ieškodami blogos minties šaknies, kuri jums sukelia tam tikrą destruktyvią būseną, vieną mintį jūs padauginsite šimteriopai, o, kai surasite šaknį, vis tiek reikės kažką daryti, t. y. ją keisti.

Todėl tam tikrais atvejais siūlome taikyti A. Jansen metodą, pavadintą „gimiau šiandien“. Jo esmė yra žvelgti į pasaulį iš „čia ir dabar“ pozicijos. Nesvarbu, kas nutiko praeityje, tai – jau praeitis. Jūs jau išgyvenote tas emocijas ir jausmus, kai tai įvyko, tad kam tęsti? Pasitaiko, kad įvykis tetrunka dešimt minučių, o jūs apie jį toliau galvojate prabėgus daugeliui metų.

Kai kurios psichologinės technikos ir darbo su savo psichika metodai skatina surasti priežastį. Tačiau yra ir greitoji pagalba, veikiant iš „čia ir dabar“ momento. Tai – lyg sugedusios automobilio detalės keitimas. Galime analizuoti, kokios priežastys lėmė, kad ji sulūžo ar surūdijo, tačiau galime tiesiog imti ir pakeisti ją kita. Analizavimas gal ir padėtų kitą kartą išsaugoti detalę sveiką ilgiau, tačiau ilgainiui ji greičiausiai vis tiek suges ir mes ją vėl pakeisime nauja.

Emocinės šiukšlės

Metodas „gimiau šiandien“ padės jums atsispirti ir gyventi nuo dabarties taško. Zigmundas Froidas tai pavadintų išstumimu, tačiau ar išstumti yra blogai? Ar išnešti iš namų šiukšles ir apsišvarinti yra blogai? O gal reiktų sėdėti prie šiukšlių kibiro valandų valandas, traukti po šiukšlelę ir analizuoti, iš kur ji atsirado jūsų namuose, reikėjo pirkti šį maisto produktą ar ne, ką jis gero davė jūsų kūnui, energijos ar riebalų ir pan.

Dažniausiai mes taip nesielgiame. Mes tiesiog užveržiame šiukšlių maišą ir, neanalizuodami jo turinio, išnešame šiukšles iš savo namų ir išmetame jas į konteinerį. Savo namus mes švariname, o kaip elgiamės su savo protu? Išneškite savo praeities šiukšles, atsikratykite tų preities patirčių, kurios tarsi pūliniais aplipusios ribotais įsitikinimais, trukdančiais jums gyventi šiandien. Pradėkite gyvenkite švariai.

Situacijos analizavimas įsitikinimo nesunaikina, jis jį dar labiau užtvirtina. Pvz., jūs galite atkapstyti, kad iki šiol jaučiatės prislėgtas ar nemokate bendrauti su priešinga puse, nes vaikystėje kažkas, galbūt vienas iš tėvų, pasakė jus įžeidžiantį, gniuždantį žodį ar frazę. Tos frazės radimas po daugelio metų savivertės nesustiprins. Atvirkščiai, tai gali pagilinti įsitikinimą, kad nesate vertas besąlygiškos meilės, nes, jei vieną kartą kažkas jus nuskriaudė, tai gali pasikartoti ir vėl.

Todėl geriau iš karto griebtis  priešingą būseną sukeliančios minties ir kurti įsitikinimą „AŠ ESU vertybė“, „Aš esu mylimas“ ir pan. Įskiepykite sau norimus įsitikinimus ir tuomet taps nesvarbu, ką atkapstysite savo praeityje. Senos nuostatos jūsų jau taip nebeveiks, kai turėsite joms stiprų priešnuodį.

Mentalinis įrankis

Mentalinis įrankis „gimiau šiandien“ yra minties ir vaizduotės sinergija. Tarkime, praeityje jums nutiko kai kas nemalonaus ir tai trukdo jums gyventi, priimti palankius sau sprendimus ir džiaugtis gyvenimu šiandien. Ką jūs darote? Tiesiog įsivaizduokite, kad tai, kas įvyko praeityje, buvo jūsų praeitas gyvenimas, o šią akimirką jūs vėl ką tik atgimėte šioje Žemėje ir pradedate gyvenimą iš naujo. Jūs prisimenate, kas jums nutiko praeitame gyvenime, bet šiandien tai nesvarbu – šiandien jūs gavote šansą gimti ir viską pradėti iš naujo.

Žvelkite į pasaulį plačiai atmerktomis akimis, lyg viską matytumėte pirmą kartą ir galvokite: „Oho, koks gražus pasaulis! Čia visko tiek daug! Kiek visko įdomaus galima nuveikti! Na, ko gi man imtis pirmiausiai?“. Jei mąstysite iš šios pozicijos, praeities šešėliai neteks savo galios. Kitaip tariant, žvelkime į praeitį iš tokios pozicijos: „Taip, tai buvo nutikę man, bet nuo šiandien aš gyvenu naują gyvenimą ir ketinu pasinaudoti visomis šio pasaulio siūlomomis galimybėmis, nesvarbu, koks buvo mano praeitas gyvenimas.“

Pagalvokite – jei jūs tikėtumėte reinkarnacija ir sielų atgimimu, ar jūs norėtumėte atgimti ir vėl tempti šio gyvenimo nuoskaudas? Tikrai ne. Tuomet nebūtų prasmės numirti ir atgimti, jei jūs viską prisimintumėte. Žmones, tikinčius reinkarnacija, būtent tai ir guodžia, kad šio gyvenimo kančios pasibaigs su šiuo gyvenimu, o naujas bus daug geresnis. Taikydami metodą „gimiau šiandien“, jūs galite sąmoningai sukelti sau reinkarnaciją dar šiame gyvenime. Jums nereikia laukti, kol numirsite ir galbūt vėl atgimsite. Jūs tai galite padaryti jau dabar, žvelgdamas į pasaulį ką tik gimusio žmogaus akimis. Patys įsitikinsite, kaip šis neigiamų praieities patirčių išstūmimas pasitarnaus jums.

Tiesa, šis metodas negali būti taikomas visais atvejais. Yra atvejų, kai praeityje patirtas dideles traumas verta įveikti su specialistų pagalba, grįžtant į tas situacijas ir jas išanalizuojant. Jūs patys save pažįstate geriausiai. Paskyrę šiek tiek laiko savistabai, turėtumėte intuityviai pajausti, ar verta grįžti atgal ir kapstytis po praeitį, ar ne. Tačiau didesnę dalį mus ištikusių praeities įvykių verta išstumti ir apvalyti proto atminties talpyklą nuo jų. Tai ypač verta, žala buvo padaryta žala tik mūsų ego, bet ne sielai.

Būna, kad įvairūs artimų ar svetimų žmonių pasakyti užgaulūs žodžiai, pastabos, replikos mus taip stipriai paveikia, kad jų poveikis velkasi iš paskos metų metais, nuodydamas mūsų dabartinį gyvenimą. Tokius prisiminimus reikia šalinti be gailesčio, o ne kapstytis juose ir didinti minčių kiekį. Kodėl kažkada kažkas tai pasakė? Kam pasakė? Kodėl jis ar ji taip pasielgė su manimi? Net ir grįžę į praeitį, mes nesužinosime tikrosios priežasties, tačiau to daryti ir nereikia. Galbūt žmogui buvo bloga nuotaika, jis jautėsi nelaimingas ir išsiliejo ant mūsų. Galbūt tas žmogus tuo momentu kitaip pasielgti nesugebėjo. Šią akimirką yra visiškai beprasmiška tai analizuoti, nes taip mes vagiame brangų laiką iš savo gyvenimo.

Traumos iš vaikystės?

Nemažai žmonių laikosi tvirtai įsikibę psichologų dažnai kartojamos frazės, kad daugumą traumų mes atsinešame iš vaikystės. Netgi yra toks šmaikštus posakis: „Nesvarbu, kaip auginsi ir mylėsi savo vaikus, užaugę jie vis tiek turės ką papasakoti savo psichoterapeutui.“ Šioje frazėje yra labai daug tiesos, atskleidžančios žmogaus pirmapradį siekimą besąlygiškos meilės ir ego bujojimą nuo pat vaikystės.

Labai retai vaikai ar saugę vaikai yra šimtu procentų patenkinti savo tėvais ar kitais juos auginusiais artimaisiais, jie visada turi ir turės jiems priekaištų. Vieni jausis per mažai mylėti, kiti – buvę per daug mylimi ir todėl išaugę infantilūs, treti jausis neįvertinti ir kaltins tėvus dėl laiku nepastebėtų ir neišvystytų jų talentų, ketvirti kaltins vaikystės patirtis dėl niekaip nesiklostančių asmeninių santykių. Tačiau tiesa yra ta, kad visa tai yra aukos pozicija, ego žaidžiami graudūs žaidimai. Iš aukos pozicijos generuojama energija yra be galo saldi, ir daugelis ja mėgaujasi mieliau nei laimės būsena, kuri reikalauja visiško atsakomybės už savo gyvenimą prisiėmimo.

Pirmas žingsnis, kai pasiryžtame dirbti su būsenomis, yra savistaba. Nėra lengva sugauti mintį ar įsitikinimą, sukėlusį dominuojančią būseną, nes mintys skraido pulkais, o įsitikinimai puikiai moka maskuotis ir slėptis pasąmonėje. Sugavę neigiamą būseną sukėlusią mintį, mes jos neanalizuojame, sugauname ją tik tam, kad pakeistume priešinga, taikydami „gimiau šiandien“ metodą. Požiūris į gyvenimą iš dabarties pozicijos padės jums sutaupyti daug laiko, išvengti praeities narstymo ir tariamų ego žaizdų gydymo. Padėkite sau gyventi šiandien.

Taikydami šį metodą, žmonės yra išstūmę tikrai rimtų ir baisių praeities situacijų ir dėl to labai džiaugiasi. Neretai pasitaiko, kad „nukentėjusysis“ prieš 30 metų buvo visai kitas žmogus, o situacijoje dalyvavusio kito asmens jau nebėra tarp gyvųjų. Tad kam kviestis praeities šmėklas į dabartinį gyvenimą? Gimiau šiandien ir gyvenu nuostabų gyvenimą. O jei man nutiks kažkas, kas mano protui atrodys labai blogai ir baisu, rytoj aš ir vėl gimsiu iš naujo, ir vėl gyvensiu. Gyvensiu, kvėpuosiu pilna krūtine, kursiu gerus dalykus aplink save ir džiaugsiuosi man nutikusiais gerais dalykais – ta nuostabia patirtimi, kuri įmanoma tik gyvenant šioje unikalioje planetoje ir būnant unikaliu sutvėrimu – žmogumi.

Bendraukime Instagram.

Visa šioje svetainėje publikuojama medžiaga autorinėmis teisėmis priklauso svetainei „Pradinis impulsas”, jeigu nenurodyta kitaip. Griežtai draudžiama ja naudotis ir platinti kitose interneto svetainėse ar žiniasklaidos priemonėse  bet kuriuo pavidalu, be išankstinio raštiško „Pradinis impulsas” sutikimo.

Leave A Comment